Informationsflödet i samhället har aldrig varit större. Människor översköljs av reklam, fakta och information via nätet. För dig som företagare innebär det att det kan vara svårare att nå fram med ditt budskap. Att använda rörlig bild är ett av de smartaste sätten om det görs på rätt sätt.

Svenskarna är ett av världens mest uppkopplade folk och majoriteten använder internet och sociala medier i flera timmar varje dag. Som företagare är det här något du måste utnyttja för att nå ut med ditt erbjudande. Reklamfilm, något som tidigare mest visades under de irriterande avbrotten i fredagsfilmen på TV, har idag blivit ett viktigt medel för att nå fram till dina målgrupper. Det är viktigt att din film både väcker intresse och har ett mervärde utöver att sälja det du gör. Den ska helt enkelt vara spännande att titta på. I allra bästa fall ska den vara så intressant att människor väljer att klicka på den och titta på den av fri vilja. Virala filmer, som människor skickar till varandra och delar på sociala medier, kan vara ett riktigt lyckokast för alla företag. Men för att lyckas med reklamfilm gäller det att anlita proffs för både planering, manus och produktion. Välj gärna ett bolag som exempelvis Bsmart filmproduktion som är duktiga på att producera och leverera film för många olika mediakanaler.

Nå ut med din reklamfilm

När din reklamfilm är klar gäller det att nå ut med den. Här gäller det att ha en bra plan för var och när den ska synas. Anlita gärna en reklambyrå för att analysera var din målgrupp befinner sig – är de på Facebook? På Instagram? På Youtube? Eller tittar de på TV? Det här är viktigt för att hitta rätt. Tänk på att din film och produkt eller tjänst ska vara relevant och tillföra något till de som tittar på den och att den därför behöver nå rätt målgrupper.