Profilkläder som nätverk

Hur gör man när man nätverkar på ett effektivt sätt? Många företagare ställer sig samma fråga och det handlar mycket om att synas på rätt sätt, på rätt plats och med rätt produkt. Att nätverka handlar om att skapa kontakter men också att skapa ett intryck som består. Med intrycket så måste företaget ha en del i det och dess image måste uppfattas så som man vill att det ska uppfattas. Dels genom att ens anställda använder era profilkläder och ger ett bra intryck men också genom era sociala nätverk.

Det finns olika sätt att nätverka på och som företagare måste man ha kolla på alla de delar som krävs för att nätverka framgångsrikt. Med sitt företag gäller det först och främst att ha en strategi, vart hittar man partners och kunder och hur? Är Internet en plattform som inte har prövats på tidigare och hur används de sociala medierna, sökresultat och liknande? Det finns oftast plats för utveckling och det är alltid en bra idé att se över alla sina nätverk och att bygga nya kontakter.

Bästa sätten att nätverka

kommunikationsbubbla sociala medierBästa sättet att nätverka och synas är att välja ett aktuellt och bra forum att delta i. Det kan vara sociala medier som gäller men även fysiska evenemang såsom:

  • Mässor, här gäller att ha en snygg monter att synas i. Man kan både fånga upp nya kunder i sådana forum likaså nya sponsorer och partners. Se till att ditt företag har en gemensam profil, som profilkläder från produksajten kan vara väldigt effektfullt. Era anställda representerar just ert företag och blir ansiktet utåt, se till att det görs på rätt sätt.
  • Sökresultaten, Google är störst i Sverige men sitter man på en internationell marknad så krävs det att man också satsar på andra sökmotorer. Yahoo är en av de största i USA, likaså Bing.
  •  Sociala medier är ett nätverk som har visat stor framgång för de företag som valt att göra en strategi för sin marknadsföring online. Däremot har det varit en klar nackdel för de som kastat sig in i grytan utan en plan. Klagomål och missnöje från kunder är bara en faktor som har chockat företagarna.