Bygga framgång genom reklam och nätverk

Någon som känner någon som känner en person som vet någon som kan något om något som kan gagna ens företag på något sätt. Så kan det heta, men i förkortad version kan man kalla det för att nätverka. Att nätverka är lika med att man skaffar sig vänner som kan hjälpa en i framtiden. Man kan i enkelhet säga att alla nätverkar någon gång i sitt liv. Man nätverkar när man skaffar sig nya vänner, träffar folk i ett annat sammanhang än man är van vid, börjar ett nytt arbete eller blir kontaktad på något sätt, t.ex. via ens Facebook-, Twitter-, Google+- eller Linkedinkonto. Det kan i grunden vara viktigt att ha ett nätverk eftersom det faktiskt kan gagna både en själv i livet, både när man söker arbete men också för andra saker som man kan behöva få hjälp med.

De flesta vet att det är viktigt att nätverka. Många gör det. Tror de. Men enligt Gunnar Selheden, Sverige-vd på affärsnätverket BNI, är det i själva verket väldigt få som gör det.

Nätverka fram framgången

Genom att nätverka inom företaget kan man göra det lättare att hitta de personer som externt kan hjälpa företaget med diverse problem. Exempelvis om företaget behöver ha hjälp med att skapa en ny grafisk profil eller behöver hjälp att synas reklammässigt på stan kan man nätverka fram rätt personer på exempelvis Brand Factory som kan stå till hjälp att ordna det, liksom att man kan få ekonomisk hjälp, hitta bra rådgivare eller varför inte nya medarbetare?